Pages

Friday, August 06, 2010

嘻哈歡樂派對 Travie Mccoy f/Bruno Mars "Billionaire"

Travie Mccoy是何許人也?

目前嘻哈界當紅一首歌「Billionaire」,美國金榜最好成績登上第四名,幾乎人人都能朗朗上口,主唱Travie Mccoy找來Bruno Mars配唱出這支單曲,流暢旋律搖擺雷鬼律動,穿繞嘻哈元素,快速風靡各大夜店。

這支吉他清唱版也很好聽

如果只把Travie Mccoy稱為當紅花蝴蝶Katy Perry的前男友,也未免太小看他,兩人分分合合,早就已經是各分東西。Travie先把自己的樂團「Gym Class Heroes」放在一邊,自己發行一張「Lazarus」專輯,除了第一波找來Jamie Foxx和Flo Rida打造百萬金曲主打歌「Billionaire」,其他配唱找來都是赫赫有名的鬼才,大玩饒舌串連搖滾,靈魂穿透嘻哈等動聽的組合,趣味玩味一鼓作氣,樂器彈奏絕妙正點,很難不想跟著跳躍搖擺。

昨天把整張專輯下載先聽為快,我雖不是嘻哈迷,卻聽得津津有味。裡面絕大多數都是找來各領域翹楚,像是與嘻哈大哥T-Pain聯手的「The Manual」,與搖滾當紅炸子雞Josh Abraham合唱「After Midnight」,與藍調鬼才Tim Williams合作的「Critical」,與饒舌天王Cee Lo Green攜手的「Dr.Feel Good」,將專輯多元豐富的音樂玩得很過癮,聽到我也十分驚奇,原來嘻哈混搭出的火花,散發熱鬧繽紛的歡樂節奏,我可得重新對hip pop另眼相看了。

我喜歡這首帶動歡樂的氣氛~~

 

 

這首雖然不是Critical,兩人搭配卻絕妙好聽。

官方版Billionaire MV超過兩千萬次點閱,實在太神奇了,有時還播不出來。乾脆來找現場演唱版,看到Travie在 Brooklyn Bowl 發表新專輯,熱絡氣氛讓人聽起來相當過癮。

PS: 這才發現Travie是唱Billionaire第三段Rap的那個高個子,歌剛開始兩段雷鬼曲調原來是Bruno Mars唱的,兩個人站起來猶如七爺八爺,呵。這首歌要是沒有Bruno Mars領唱,可能沒有那麼好聽吧。

後話:我找來中譯歌詞改裝了一下,也許沒那麼正確,但以我詮釋角度,翻得應該還不算差。(原翻譯引用老小姐部落格)

Travie Mccoy 官網聽得到其他單曲

http://www.traviemccoy.com

snap_17

01    Dr. Feel Good [Featuring Cee Lo Green]

02    Superbad (11:34)

03    Billionaire [Featuring Bruno Mars]

04    Need You

05    Critical [Featuring Tim William]

06    Akidagain

07    We’ll Be Alright

08    The Manual [Featuring T-Pain and Young Cash]

09    After Midnight

10    Don’t Pretend [Featuring Colin Munroe]

--------------------------------------------------------------

I wanna be a billionaire so fucking bad
真他媽的我好想當億萬富翁
Buy all of the things I never had
買下所有東西
Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine
呃,我想當富比世雜誌封面人物
Smiling next to Oprah and the Queen
笑容滿面站在歐普拉和英國女王旁邊

Oh everytime I close my eyes
每回我閉上眼睛
I see my name in shining lights yeah....
看到霓虹燈秀我的名字
A different city every night oh
每晚都出現在不同城市
I, I swear the world better prepare for when I’m a bllionaire
我發誓,全世界等著看我變成億萬富翁吧!

Yeah I would have a show like Oprah
是啊,我應該會開個節目像歐普拉秀
I would be the host of. Everyday Christmas
我當主持人,每天過得像聖誕節
Give Travie a wish list
賜給崔維許願神燈吧!
I’d probably pull an Angelina and Brad Pitt
我大概會找來安潔莉娜裘莉與布萊德彼特
And adopt a bunch of babies that ain’t never had shit
領養一堆沒爹沒娘的小孩
Give away a few Mercedes like here lady have this
送出幾台賓士給現場女士
And last but not least grant somebody their last wish
還有一點別忘了,完成某人最後心願
It's Been a couple months since I’ve been single so
我單身王老五好久,所以
you can call me Travie Claus minus the Ho Ho
你可以叫我  不會嗬嗬笑的崔維老公公,
(Ahaa) get it
(啊哈) 懂了嗎
I’d probably visit where Katrina hit
我可能還會到卡崔娜颶風災區
And damn sure do a lot more than FEMA did
我一定做得比聯邦急難管理署還多
Yeah can’t forget about me stupid
喔,忘了我很阿呆的
Everywhere I go i'mma have my own theme music
我走到哪都要有自己的主題曲

Oh everytime I close my eyes
喔,每回我閉上眼睛
(whatcha see, whatcha see, whatcha see )
(你看到什麼,你看到什麼,你看到什麼)
I see my name in shining lights oh, yeah

看到霓虹燈秀我的名字 ,喔 耶
(uh huh, uh huh)
(嗯哼,嗯哼)
A different city every night oh
每晚出現在不同的城市, 喔
I,I swear the world better prepare for when I’m a bllionaire
我發誓,全世界等著看我變成億萬富翁吧!
Oh oooh oh oooh for when I’m a Billionaire
喔 喔 喔 喔 等我當了億萬富翁
Oh oooh oh oooh
喔 喔 喔 喔

I’ll be playing basketball with the President
我會和總統打籃球
Dunking on his delegates
灌籃到他替身頭上
Then I’ll compliment him on his political etiquette
我還會誇他政治手段耍得不錯
(good job)
(幹得好)
Toss a couple milli in the air just for the heck of it
空中撒個幾百萬,沒什麼理由
But keep the fives, twentys bills completely separate
五元跟二十元一定要分開
And yeah I’ll be in a whole new tax bracket
我就要被課徵新的稅率了
We're in recession but let me take a crack at it
雖然現在經濟不景氣,但還是讓我試一次
I’ll probably take whatevers left and just split it up
不管剩下的多少錢,我會分一分
So everybody that I love can have a couple bucks
讓我愛的人可以分到一些錢
And not a single tummy around me would know what hungry was
我認識的人哪懂餓肚子是什麼感覺
Eating good sleeping soundly
每個人都吃好 睡飽
I know we all have a similar dream
我知道 我們做的夢都差不多
Go in your pocket pull out your wallet
把你的口袋裡的錢包掏出來
And put it in the air and sing
扔向空中,大唱

I wanna be a billionaire so fu*king bad
真他媽我太想當億萬富翁
Buy all of the things I never had
我想買下所有東西
(Buy everything)
(全部買下)
Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine
呃,我想當富比世雜誌封面人物
Smiling next to Oprah and the Queen
笑容滿面站在歐普拉和英國女王旁邊
(Whaddup Oprah)
(唷 歐普拉 妳好)
Oh everytime I close my eyes
喔,每回我閉上眼睛
(whatcha see, whatcha see, whatcha see )
(你看到什麼,你看到什麼,你看到什麼)
I see my name in shining lights oh, yeah
我看到霓虹燈秀出我的名字,喔 耶
(uh huh, uh huh)
(嗯哼,嗯哼)
A different city every night oh
每晚出現在不同的城市
I,I swear the world better prepare for when I’m a bllionaire
向天發誓,全世界等著看我變成億萬富翁吧!
Oh oooh oh oooh for when I’m a Billionaire
喔 喔 喔 喔 等我成了億萬富翁
Oh oooh oh oooh
喔 喔 喔 喔

I wanna be a billionaire so fucking bad
真他媽的我超想當億萬富翁

Related Posts with Thumbnails